Privacyverklaring

Algemeen
Bruin Juridisch Advies respecteert uw persoonsgegevens en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die aan ons wordt verstrekt of anderszins wordt verkregen vertrouwelijk wordt behandeld. Met het onderstaande wordt uitvoering gegeven aan de in de Algemene verordening gegevensbescherming neergelegde rechten van en het bijzonder de informatieplicht aan betrokkene(n) van wie Bruin Juridisch Advies persoonsgegevens verwerkt.

Doel en grondslag verwerking persoonsgegevens
Bruin Juridisch Advies verwerkt persoonsgegevens uitsluitend voor het verlenen van juridische diensten, waaronder het voeren van (gerechtelijke) procedures en advisering, bemiddeling en verwijzing. Deze diensten vloeien voort uit de overeenkomst die u met Bruin Juridisch Advies sluit. 

Bruin Juridisch Advies verwerkt de hierboven genoemde persoonsgegevens uitsluitend op basis van de hierna te noemen gronden als bedoeld in artikel 6 van de Algemene verordening gegevensbescherming: de uitvoering van een overeenkomst, wettelijke verplichting en de verkregen toestemming van betrokkene(n). In de opdrachtbevestiging die betrokkene(n) van Bruin Juridisch Advies ontvangen, wordt expliciet toestemming gevraagd voor de genoemde verwerkingen. 

Persoonsgegevens
Bruin Juridisch Advies verwerkt de navolgende (soorten of categorieën) persoonsgegevens ten behoeve van de dienstverlening of die door betrokkene vanuit eigen initiatief zijn verstrekt: naam, adres, woonplaats, telefoonnummer(s), e-mailadres(sen), geboortedatum en -plaats, bankrekeningnummer(s), website, gegevens van sociale media. Voornoemde persoonsgegevens verwerkt Bruin Juridisch Advies omdat deze door u als betrokkene op eigen initiatief zijn verstrekt, in het kader van de dienstverlening zijn verkregen, door derde partijen aan ons kenbaar zijn gemaakt, waaronder wederpartijen, of via openbare bronnen bekend zijn geworden.

Delen van persoonsgegevens met derden
Bruin Juridisch Advies deelt uw persoonsgegevens alleen met derde partijen voor zover noodzakelijk voor de dienstverlening met inachtneming van de hiervoor genoemde doeleinden. Hierbij valt te denken aan het (laten) uitvoeren van een deskundigheidsonderzoek of het inschakelen van een andere derde partij namens en in opdracht van Bruin Juridisch Advies, maar ook het verstrekken van uw persoonsgegevens in verband met (gerechtelijke) procedures of correspondentie met de wederpartij. Daarnaast kan Bruin Juridisch Advies persoonsgegevens verstrekken aan een derde partij, zoals een toezichthouder of een andere met openbaar gezag beklede instantie, voorzover daartoe een wettelijke verplichting bestaat. Met de derde partij die namens en in opdracht van Bruin Juridisch Advies uw persoonsgegevens verwerkt, wordt een verwerkersovereenkomst gesloten waardoor die derde partij eveneens gehouden is tot naleving van de Algemene verordening gegevensbescherming. Door Bruin Juridisch Advies ingeschakelde derde partijen, die als verwerkingsverantwoordelijke diensten aanbieden, zijn voor de (verdere) verwerking van uw persoonsgegevens zelf verantwoordelijk voor de naleving van de Algemene verordening gegevensbescherming. 

Beveiliging persoonsgegevens
Bruin Juridisch Advies hecht grote waarde aan de beveiliging en bescherming van uw persoonsgegevens en zorgt, rekening houdend met de stand van de techniek, voor passende technische en organisatorische maatregelen om een op het risico afgestemd beveiligingsniveau te waarborgen.

Bewaartermijn persoonsgegevens
Bruin Juridisch Advies bewaart persoonsgegevens die worden verwerkt niet langer dan noodzakelijk is voor de hiervoor genoemde doeleinden van de gegevensverwerking dan wel op grond van wet- en regelgeving is vereist. Bruin Juridisch Advies bewaart gegevens van betrokkene(n) en dossiergegevens standaard vijf jaar vanaf afsluiting van een dossier, welke termijn slechts verlengd wordt naar twintig jaren in gevallen waarin onze aansprakelijkheid ter discussie staat of zou kunnen komen te staan. Verder bewaart Bruin Juridisch Advies (enkel) administratieve gegevens standaard zeven jaar om te voldoen aan wettelijke administratieplichten.

Privacyrechten van betrokkene(n)
Een verzoek tot inzage, correctie, beperking, of verwijdering van uw persoonsgegevens of intrekking van eerder gegeven toestemming, kunt u sturen via de op deze site vermelde contactgegevens. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, de strook met nummers onderaan het identiteitsbewijs, identiteitsbewijsnummer en burgerservicenummer zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. U ontvangt binnen acht weken na ontvangst van uw verzoek nader bericht van ons.

Informatie
Bij vragen of opmerkingen over de verwerking van uw persoonsgegevens en deze privacyverklaring kunt u contact opnemen met mr. ing. Edwin Bruin. De Autoriteit Persoonsgegevens is de bevoegde toezichthouder ten aanzien van naleving van de Algemene verordening gegevensbescherming in Nederland, waar eventuele klachten gedaan kunnen worden over onze verwerkingen van persoonsgegevens. 

Vaststelling privacyverklaring
Deze privacyverklaring is op 1 april 2025 voor het laatst aangepast en vastgesteld.